513
Η Τζένι Μπίβαν με το Οσκαρ της και την Κέιτ Μπλάνσετ | REUTERS/Mike Blake

Πώς είσαι έτσι!

Ρίκα Βαγιάνη Ρίκα Βαγιάνη 2 Μαρτίου 2016, 14:41
Η Τζένι Μπίβαν με το Οσκαρ της και την Κέιτ Μπλάνσετ
|REUTERS/Mike Blake

Πώς είσαι έτσι!

Ρίκα Βαγιάνη Ρίκα Βαγιάνη 2 Μαρτίου 2016, 14:41

Η καλύτερή μου στιγμή στην 88η τελετή απονομής των Οσκαρ ήταν η βράβευση της Τζένι Μπίβαν. Κόψτε συνολάκι: μαύρο (μάρκας «ό,τι νάναι») παντελόνι, άνετα αθλητικά, κασκολάκι ερυθρόλευκον κι  ένα ψευτοδερμάτινο τζάκετ-μοτοσυκλέτας, (είχε και νεκροκεφαλή κεντημένη με χάντρες, το πουλάνε πενήντα ευρώ σε γνωστή αλυσίδα).

Χωρίς ίχνος μέικ απ, χωρίς την παραμικρή ένδειξη ότι το κεφάλι της είχε περάσει από τα χέρια κομμωτή ή τα νυχοπόδαρά της από φροντίδα μανικιουρίστας, η κυρία Μπίβαν διέσχισε το Dolby Theater για να παραλάβει το (δεύτερο) Οσκαρ της. Οταν μάλιστα ανέβηκε στη σκηνή, η αντίθεσή της με την πανάκριβη, αιθέρια και περίπλοκη τουαλέτα της Κέιτ Μπλάνσετ έβγαζε μάτι. Η έξοχη στην υποκριτική τέχνη πρωταγωνίστρια, με δυσκολία κατάφερε να κρύψει το γεγονός ότι το ντύσιμο της τιμώμενης της προκάλεσε, σχεδόν… αποπληξία.

Η βρετανικής καταγωγής Μπίβαν είναι ένας μύθος της κινηματογραφικής ενδυματολογίας. Μάλιστα, η εξειδίκευσή της δεν είναι οι ροκάδικες εμφανίσεις, ούτε τα σιχαμερά κουρέλια με τα οποία έντυσε την -κατεστραμμένη πλέον- εναπομείνασα ανθρωπότητα στο Mad Max.

H Μπίβαν είναι αστέρι στη υψηλή ενδυματολογία ταινιών εποχής. Γνωρίζει την τέχνη του κορσέ, της δαντέλας, του φτερού, της μουσελίνας, ίσως καλύτερα από κάθε άλλη μαστόρισσα στη δουλειά της. Οι περισσότερες δουλειές της («Τα απομεινάρια μιας μέρας», «Δωμάτιο με θέα», «Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ», «Περηφάνεια και Προκατάληψη») είναι αδιάψευστοι μάρτυρες του πόσο καλά γνωρίζει τι σημαίνει υπέρκομψο ρούχο.

Μια τέτοια εμφάνιση και μάλιστα υποστηριγμένη από καταξιωμένη αυθεντία στον χώρο του ρούχου, δεν χαλάει απλώς την ωραία στημένη αυτή πιάτσα. Βάζει μπουρλότο στα θεμέλιά της.

Αν η ίδια το ήθελε, θα μπορούσε να εμφανιστεί στην τελετή και να σβήσει από τον χάρτη της γκλαμουριάς όλο το ηλικιακό γκρουπ των 50+. Ομως, η δυο φορές «Οσκαρούχα», παρουσιάστηκε μεν, πεντακάθαρη, μοδάτη, και περιποιημένη, αρνήθηκε δε να χτιστεί, να μπογιατιστεί ή με οποιονδήποτε τρόπο να υπακούσει στην παρωχημένη αισθητική του ψόφιου παραδείσιου πτηνού.

Η  Μπίβαν κατάφερε να ξεμπροστιάσει την πολιτικώς ορθή μπουρδολογία του Χόλυγουντ. Δείτε το gif:

https://vine.co/v/igWT9HBUnXp

Οι μισοί στην αίθουσα «ξεχνούν» να τη χειροκροτήσουν και την κοιτάζουν με ξινισμένα μούτρα. Ο Αλεχάντρο Ινιαρίτου, στον ευχαριστήριο λόγο του, δεν παρέλειψε να διατυμπανίσει ότι «σε λίγα χρόνια οι διακρίσεις μεταξύ των ανθρώπων, θα είναι παρελθόν». Ναι, καλά. Ρίξτε μια ματιά στη γλώσσα του σώματος και του προσώπου του, την ώρα που περνάει από μπροστά του η Μπίβαν, η έκφρασή του είναι όλα τα λεφτά.

Τεράστιο καψόνι τους έκανε η υπερταλαντούχος κυρία. Ομολογώ ότι το ευχαριστήθηκα. Τα φουστάνια,  τα αξεσουάρ, τα κοσμήματα  της βραδιάς των Οσκαρ εννοείται ότι είναι όλα «δανεικά». Οι μεγάλες εταιρείες, οι φίρμες κα οι σχεδιαστές, τα παραχωρούν με το αζημίωτο, στις κυρίες του θεάματος, να τα επιδείξουν στο κόκκινο χαλί. Πρόκειται για γνωστή και αποδεκτή πλέον μάκινα, για μια στεγνή εμπορική συναλλαγή.

Μια τέτοια εμφάνιση και μάλιστα υποστηριγμένη από καταξιωμένη αυθεντία στον χώρο του ρούχου, δεν χαλάει απλώς την ωραία στημένη αυτή πιάτσα. Βάζει μπουρλότο στα θεμέλιά της.

Κανείς όμως  δεν πέθανε ποτέ από μια υγιή δόση πραγματικότητας μέσα σ΄αυτόν τον ανεμοστρόβιλο από φτερά παγωνιών, προσθετικών μπούστων και εξωφρενικών στολιδιών.  Στις γυναίκες πάντα θα αρέσει το ωραίο, το λουσάτο, το κάτι παραπάνω. Δεν βλάπτει όμως να ξέρουμε ότι αν δεν μπορούμε ή αν δεν θέλουμε να το περιβληθούμε, δεν συντρέχει και λόγος να ντρεπόμαστε.

Βίβα Μπίβαν, λοιπόν!

Ρίκα Βαγιάνη

Γεννήθηκε το 1962 στο Έλενα, από δημοσιογραφικό σόι. Μεγάλωσε στο Παγκράτι και αποφοίτησε από τη Μεγάλη του Γένους Σχολή (γνωστή και με το όνομα Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου), το 1982. Διετέλεσε συντάκτης και στη συνέχεια διευθύντρια σύνταξης των περιοδικών "Cosmopolitan" και "Colt" και συμμετείχε ως δημοσιογράφος στις εκδόσεις των περιοδικών «Ένα» «Και» όπως και στο «Τέταρτο» της εποχής Κοσκωτά. Την ίδια εποχή έπαιζε σαν ηθοποιός σε παραστάσεις μαθητείας, στο Εθνικό Θέατρο, το Θεσσαλικό Θέατρο, σε ιδιωτικές θεατρικές επιχειρήσεις, παίζοντας από επιθεώρηση ως Broadway μιούζικαλ. Στη στροφή την πέτυχε η Άνοιξη της Ελεύθερης Ραδιοφωνίας (Κανάλι 1, ΤΟΡ FM, AΘHNA 9,84, ROCK FM,ANTENNA RADIO και διάφορα άλλα των ερτζιανών. Στην τηλεόραση δούλεψε την πρώτη περίοδο σαν ηθοποιός σε σήριαλ, και τη δεύτερη σαν παρουσιάστρια-δημοσιογράφος, ιδιότητα που διατηρεί, με την ψυχή στο στόμα, μέχρι σήμερα. Έχει παρουσιάσει εκπομπές για το Μega, το Star, το Seven Χ, το Κανάλι 5. Από το 1997 ως σήμερα συνεργάζεται με την ΕΡΤ σε διάφορες εκπομπές και συγκεκριμένα πρoτζεκτς. Υπήρξε αρθρογράφος-σχολιάστρια της εφημερίδας «Απογευματινή» από το 1994 ως το 2004, με καθημερινή στήλη. Και συμμετοχές σε ένθετα και ειδικές δημοσιεύσεις. Την ίδια- η παρόμοια σχολιαστική στήλη γράφει από το 2005 στο «Έθνος». Μιλάει ελληνικά, λίγα γαλλικά, αρκετά καλά αγγλικά. Εχει απολυθεί γύρω στις τέσσερις φορές, συνήθως επειδή καθυστερεί να παραδώσει υλικό, ή καθυστερεί να έρθει, ή επειδή χάνει την ψυχραιμία της και στριγγλίζει γαλλικά (εξαιρετικά), απειλεί στα αγγλικά (πλούσια) ενώ καταριέται στα ελληνικά (μαινάδα). Όλες οι κατάρες της πιάνουν. Είναι παντρεμένη με τον Νίκο Στεφανή και έχουν έναν γιο, τον Οδυσσέα. Ο στίχος «Δεύτερη Ζωή δεν έχει» αποτελεί την κύρια ιδεολογική βάση για όλες της τις απόψεις και για τις περισσότερες πράξεις της.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...