Protagon Main Image
Τα κορίτσια επιδεικνύουν τα κάλλη τους. Πίσω τους ένα λευκό σεντόνι για ντεκόρ | Facebook/@StarHellasMissHellasMissYoung/CreativeProtagon
Απόψεις

Σταρ Ελλάς, ντεκαντάνς

Οσοι μίλησαν για λαμπερή βραδιά, μάλλον το έκαναν από συμπόνια ή διπλωματία. Οι υπόλοιποι δεν ήταν δυνατόν να μην πρόσεξαν το μέτριο της διοργάνωσης, επιπέδου παράστασης θιάσου βήτα διαλογής. Αλλά τα ίδια δεν συμβαίνουν και με τη Eurovision; Πώς να αγοράσεις χρυσόσκονη χωρίς λεφτά;
Λίλα Σταμπούλογλου

Η λέξη ντεκαντάνς στον τίτλο δεν αναφέρεται σε καμία περίπτωση στο όμορφο κορίτσι απ’ τα Τρίκαλα, την Ραφαέλα Πλαστήρα, που κατέκτησε τον τίτλο Σταρ Ελλάς στα φετινά καλλιστεία. Η λέξη αναφέρεται μόνο στον τίτλο, και είναι απόρροια της αίσθησης που μετέδωσε η διοργάνωση φέτος.

Τα καλλιστεία 2019 πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη που μας πέρασε στο θέατρο «Alhambra», με παρουσιάστρια τη Μαρία Κορινθίου. Οσοι μίλησαν για λαμπερή βραδιά, μάλλον το έκαναν από συμπόνια ή διπλωματία. Οι υπόλοιποι δεν ήταν δυνατόν να μην προσέξουν το μέτριο της διοργάνωσης, που θύμιζε παράσταση κάποιου θιάσου βήτα διαλογής, που κομπάζει τη σπουδαιότητα του χωρίς να πείθει κανέναν.

Ενα άσπρο σεντόνι για background, πλαισιωμένο από μερικά μπαλόνια δεξιά κι αριστερά, κριτές στριμωγμένοι σε έναν εξώστη να προσπαθούν να διακρίνουν τις διαγωνιζόμενες για να τις βαθμολογήσουν, αρχαιότροπα δρώμενα με σεντόνια για χιτώνες και ασημένια μήλα που θύμιζαν τα γούρια που πάμε δώρο τα Χριστούγεννα, έκαναν το θέαμα κάπως γραφικό. Για όσους ψοφάνε για γραφικά events (εγώ!), τα καλλιστεία 2019 ήταν η απόλαυση του μήνα. Για όσους πάλι αγάπησαν τις αστραφτερές διοργανώσεις άλλων εποχών, το θέαμα ήταν μάλλον θλιβερό.

Καταραμένη φτώχεια, καταραμένη κρίση. Πώς ήταν τα καλλιστεία και πώς τα καταντήσατε. Πού είναι εκείνες οι εποχές που επιστρατεύονταν μέχρι και ελικόπτερα για να καλύψουν το θέαμα. Τώρα, πάρε ένα ασημένιο μήλο στο κάθε κορίτσι, βάλε και μερικούς με χιτώνες να περιφέρονται, μέχρι εκεί φτάνουν τα λεφτά – και οι ιδέες. Το μόνο που θύμιζε φέτος τη λάμψη των πάλαι ποτέ πραγματικά λαμπερών διοργανώσεων ήταν η τουαλέτα της Μαρίας Κορινθίου. Η οποία όμως φάνταζε παράταιρη μέσα στο υπόλοιπο, φτωχό, φόντο.

Περνάει την κρίση του και ο θεσμός των καλλιστείων. Μετά από μια εικοσαετία αίγλης και μεγάλης προβολής, από το 1990 ως το 2010 που μεταδίδονταν απ’ τον ΑΝΤ1, άρχισαν τα σκαμπανεβάσματα. Το 2011 έγινε απευθείας ανάθεση, από το 2012 είχαν μόνο online κάλυψη, ενώ το 2016, για πρώτη φορά απ’ το ξεκίνημά τους το 1929, τα καλλιστεία δεν διεξήχθησαν καθόλου. Το 2017 διεξήχθησαν αλλά ούτε τα πήραμε χαμπάρι. Το 2018 επέστρεψαν στους τηλεοπτικούς δέκτες μέσα απ’ το κανάλι Μακεδονία TV κι έκαναν αίσθηση, περισσότερο γιατί η κοπέλα που στέφθηκε είχε περάσει κΑι απ’ το ριάλιτι με τα μοντέλα. Και φέτος, είδαμε αυτό που είδαμε στο θέατρο «Alhambra».

Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία δεκαετία έχουν στεφθεί κοπέλες που προχώρησαν, κατέκτησαν διεθνείς διακρίσεις και δούλεψαν στο εξωτερικό σαν μοντέλα, αλλά δεν το γνωρίζουμε. Σε αντίθεση με τις εστεμμένες βασίλισσες της χρυσής εικοσαετίας, οι οποίες γίνονταν σταρ εν μία νυκτί. Πολλές απ’ αυτές απασχολούν τα μέσα ακόμα και σήμερα. Και κάποιες τις θυμόμαστε και τις μνημονεύουμε, παρόλο που έχουν αποτραβηχτεί απ’ τα φώτα της δημοσιότητας.

Τα ίδια δεν συμβαίνουν και με τη Eurovision; Μια ντεκαντάνς βιώνει κι αυτή τα τελευταία χρόνια. Μπλε παλάμες που πασάρονται ως σκηνοθετικά ευρήματα, indie τραγουδίστριες με ταλέντο που χάνεται μέσα στην πρόχειρη διοργάνωση κι άλλα τέτοια που αποδεικνύουν ότι όταν στερεύουν τα λεφτά η κατηφόρα είναι αναπόφευκτη.

Πώς να διοργανώσεις κάτι που χρειάζεται χρυσόσκονη, όταν δεν έχεις να την αγοράσεις; Και τα καλλιστεία είναι χρυσόσκονη, πώς να το κάνουμε.

ΥΓ. Εγώ πάντως θα κρατήσω το θετικό, και με αυτό θα κλείσω. Τα έσοδα από τα εισιτήρια των φετινών καλλιστείων διατέθηκαν στο σωματείο στήριξης ασθενών που πάσχουν από καρκίνο του μαστού «Μαζί για τη Ζωή».

κατά εικονικόν κόσμον Λίλα Τρου Στορι (lilatruestory) Παρελθόν: Γεννήθηκα στην Αθήνα αλλά η καρδιά μου βρίσκεται στην Κομοτηνή. Μεγάλωσα με αγάπη, γαλλικά και πιάνο (σπασικλάκι ολκής). Πριν αποφασίσω τί θέλω να κάνω στη ζωή μου, πέρασα στο πανεπιστήμιο και σπούδασα ιστορία και αρχαιολογία. Όταν το αποφάσισα, βρέθηκα στην αίθουσα μιας δραματικής σχολής να σπουδάζω υποκριτική κι έκανα ένα μεταπτυχιακό στη θεατρολογία. Παρόν: Σχολιάζω, σατιρίζω, μεταμφιέζομαι, υποδύομαι ρόλους, μαγειρεύω, κυλιέμαι στο πάτωμα, γενικά βγάζω το δημιουργικό μου άχτι στη χιουμοριστική διαδικτυακή εκπομπή ''Τρου Στορι'' (www.comedylab.gr). Κάνω το ίδιο στα αγγλικά στο youtube κανάλι lilatruestory. Πειραματίζομαι με το stand up comedy και το comedy σκέτο. Κάνω μουσικές παρωδίες με τους Parodise. Παίζω σε θέατρο-τηλεόραση-κινηματογράφο όποτε μου δίνεται η ευκαιρία. Κατά καιρούς σκηνοθετώ. Αρθρογραφώ. Έχω διατελέσει και ραδιοφωνική παραγωγός και γουστάρω πολύ να το ξανακάνω (δέχομαι προτάσεις). Κυνηγώ likes και retweets στα social media. Τέλος, φτιάχνω πολύ ωραία φοκάτσια. Εξέλιξη τελευταίας στιγμής: Από 18 Οκτώβρη και κάθε Σάββατο μπορείτε να με δείτε στην παράσταση stand up comedy ''50 αποχρώσεις του Greek'' μαζί με τον Σίλα Σεραφείμ. Καθώς επίσης στο Μητσι Show με Γιώργο Μητσικώστα, στο κανάλι Ε (κείμενα-συμμετοχή) και στις Κυριακές γέλιου στο Tin Pan Alley.

Exit mobile version