Protagon Main Image
| Shutterstock
Επικαιρότητα

ΕΛΣΤΑΤ: Νέα αύξηση του πληθωρισμού, στο 2,8% τον Ιούνιο

Επίμονο το πρόβλημα στο κόστος της στέγης και στα τρόφιμα: κατά 11,4% αυξήθηκαν σε έναν χρόνο τα ενοίκια, ενώ οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος εκτοξεύτηκαν κατά 23,1%!
Protagon Team

Νέα αύξηση κατέγραψε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο, δείχνοντας ότι η ακρίβεια παραμένει ένα πρόβλημα που παρά τα κυβερνητικά ευχολόγια δεν αντιμετωπίζεται επαρκώς. Οπως ανακοίνωσε την Τετάρτη η ΕΛΣΤΑΤ, ο ρυθμός αύξησης του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή έφτασε τον μήνα που πέρασε, σε ετήσια βάση, το 2,8% (από 2,5% που ήταν τον Μάιο και 2,3% που ήταν τον Ιούνιο του 2024).

Το πρόβλημα του υψηλού πληθωρισμού εντοπίζεται στα ήδη γνωστά πεδία, όπου δεν υπάρχει λύση: στα τρόφιμα και στο κόστος της στέγης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε έναν χρόνο οι τιμές των ενοικίων αυξήθηκαν κατά 11,4% (!), ενώ αυτές του ηλεκτρικού ρεύματος εκτοξεύτηκαν κατά 23,1%! Παράλληλα, τα φρούτα ακρίβυναν σε έναν χρόνο κατά 8,1%, τα ψάρια κατά 9,7% και τα κρέατα κατά 6%. Η γενικευμένη ακρίβεια στα τρόφιμα αντισταθμίζεται μόνο κατά μέρος από την πτώση των τιμών του ελαιόλαδου, που από τον Ιούνιο του 2024 (όταν είχε φτάσει σε τρομακτικά ύψη) υποχώρησαν κατά 32,9% εφέτος.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Ιούνιο 2025, σε σύγκριση με τον Μάιο 2025 παρουσίασε αύξηση 0,8%, έναντι αύξησης 0,5%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό Ιουνίου ’25

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,8% τον μήνα Ιούνιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

– 2,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφέ-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, σάλτσες-καρυκεύματα.

– 1,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα),
τσιγάρα.

–4,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

– 7,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

–0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και Υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

–2,0% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

–2,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

–1,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής.

–2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

–7,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία=κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

–1,0% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

– 1,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

Exit mobile version