Οι νεότεροι Ευρωπαίοι πίνουν λιγότερο αλκοόλ για δύο λόγους: Δεν τους αρέσει και τόσο η γεύση αλλά και επειδή σκέφτονται την υγεία τους. Αυτό συμπεραίνει μια νέα έρευνα αγοράς, υποδηλώνοντας ότι οι χαμηλές πωλήσεις ποτών είναι αποτέλεσμα μεταβαλλόμενων προτιμήσεων – και όχι απλώς της οικονομικής στενότητας.
Δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι οι πωλήσεις αλκοόλ έχουν μειωθεί στις ανεπτυγμένες χώρες τα τελευταία χρόνια, γεγονός που πυροδοτεί συζητήσεις γύρω από τους λόγους αυτής της πτώσης.
Ορισμένα στελέχη υποστηρίζουν ότι αυτό οφείλεται κυρίως στην κυκλική οικονομική πίεση που ασκείται στους καταναλωτές, πράγμα που σημαίνει ότι οι πωλήσεις λογικά θα να ανακάμψουν μόλις οι καιροί βελτιωθούν. Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιοι που θεωρούν την πτώση των πωλήσεων προϊόντων αλκοόλ σημάδι αλλαγής καταναλωτικών προτιμήσεων, το οποίο πιθανότατα δύσκολα θα αντιστραφεί.
Η αμερικανική εταιρεία έρευνας αγοράς Circana ανακοίνωσε ότι έρευνά της υποδεικνύει μια ηλικιακή μετατόπιση στην Ευρώπη, καθώς το 71% των καταναλωτών αγοράζει ή καταναλώνει λιγότερο αλκοόλ, ενώ περίπου ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους ηλικίας 25-35 ετών έχει εγκαταλείψει εντελώς τα αλκοολούχα ποτά.
Αυτή η γενεαλογική μετατόπιση απαιτεί μια «στρατηγική επανεφεύρεση» των αλκοολούχων προϊόντων από τις εταιρείες παραγωγής ποτών, δηλώνει στο Reuters ο Ανάντα Ρόι, ανώτερος αντιπρόεδρος του κλάδου ηγεσίας σκέψης της Circana.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 55% των Ευρωπαίων θεωρεί ότι τα μη αλκοολούχα ποτά είναι «πιο δροσιστικά», ενώ ένα 27% αναφέρει πως είναι πιο υγιεινά ή ότι έχουν καλύτερη γεύση. Τα μη αλκοολούχα ποτά αντιπροσωπεύουν πλέον σχεδόν το 60% των πωλήσεων στην αγορά ποτών της Ευρώπης, η οποία ανέρχεται σε 166 δισ. ευρώ, με ετήσια αύξηση 5,1%, ενώ οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών έχουν μειωθεί κατά 1,8%.
Ορισμένες εταιρείες παραγωγής αλκοολούχων ποτών υποστηρίζουν ότι οι οικονομικές πιέσεις είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας που έχει επιφέρει τη μείωση των πωλήσεών τους, μετά από χρόνια υψηλού πληθωρισμού και υψηλών επιτοκίων. Ισχυρίζονται ότι η υγεία και η ευεξία είναι προσχήματα των καταναλωτών και ότι οι μειώσεις σχετίζονταν περισσότερο με τον οικονομικό κύκλο.
Τον περασμένο Αύγουστο ο αριθμός των Αμερικανών που ανέφεραν ότι πίνουν αλκοόλ έφτασε σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Gallup – με την πλειονότητα για πρώτη φορά να ισχυρίζεται ότι ακόμη και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ είναι επιβλαβής για την υγεία.
