Protagon Main Image
Ο αστυνομικός και το όχημα – παραβάτης στο Σαν Μπρούνο της Καλιφόρνιας | San Bruno Police Department
Επικαιρότητα

Καλιφόρνια: Πώς δίνεις κλήση σε αυτοκίνητο χωρίς οδηγό;

Οι αστυνομικοί του Σαν Μπρούνο σταμάτησαν το αυτόνομο όχημα Waymo, αλλά είπαν ότι δεν έκοψαν κλήση, καθώς «τα βιβλία παραπομπών δεν αναφέρουν τίποτα για ρομπότ»!
Protagon Team

Αν ένα αυτοκίνητο κάνει παράνομη αναστροφή, αλλά δεν έχει οδηγό στο τιμόνι, ποιος λαμβάνει την κλήση; Η τροχαία ενός αστυνομικού τμήματος πόλης της βόρειας Καλιφόρνιας βρέθηκε αντιμέτωπη με αυτό το σχεδόν… υπαρξιακό ερώτημα την περασμένη εβδομάδα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Guardian.

Κατά τη διάρκεια ελέγχου για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αστυνομικοί της πόλης Σαν Μπρούνο σταμάτησαν ένα αυτόνομο όχημα που έκανε παράνομη αναστροφή σε ένα φανάρι. Μια ανάρτηση του αστυνομικού τμήματος δείχνει έναν αστυνομικό δίπλα στο Waymo –το κορυφαίο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό της περιοχής του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο με το χαρακτηριστικό λευκό χρώμα– αφού του έκανε σήμα να σταματήσει.

«Εφόσον δεν υπήρχε άνθρωπος πίσω από το τιμόνι, δεν μπορούσε να εκδοθεί κλήση – οι οδηγίες μας δεν διαθέτουν πλαίσιο κανονισμών για ρομπότ», αναφέρει η ανάρτηση. Το αστυνομικό τμήμα ανακοίνωσε ότι ειδοποίησε την Waymo για το σφάλμα του οχήματός της, συμπληρώνοντας: «ελπίζουμε ο επαναπρογραμματισμός του λογισμικού να εμποδίσει τα αυτοκίνητά της να τελέσουν άλλες τέτοιες παράνομες κινήσεις στο μέλλον».

Σε ανακοίνωσή της που εστάλη στον Guardian, η Waymo αναφέρει ότι το αυτόνομο σύστημα οδήγησης της εταιρείας, που αποκαλείται Waymo Driver, «έχει σχεδιαστεί για να σέβεται τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας». Συμπληρώνει ότι «το συμβάν είναι υπό διερεύνηση» και ότι «η εταιρεία έχει δεσμευθεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια».

Πέρυσι, ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, Γκάβιν Νιούσομ, υπέγραψε νομοσχέδιο που επιτρέπει στους αστυνομικούς να εκδίδουν «ειδοποίηση μη συμμόρφωσης» εάν ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό παραβιάζει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Ο νόμος τίθεται σε ισχύ τον Ιούλιο του 2026 και απαιτεί παράλληλα από τις εταιρείες να δημιουργήσουν τηλεφωνική γραμμή έκτακτης ανάγκης για τις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών σε περίπτωση ατυχήματος.

Το νομοσχέδιο κατατέθηκε από τον βουλευτή Φιλ Τινγκ του Σαν Φρανσίσκο, εν μέσω αρκετών αντίστοιχων περιστατικών στην πόλη, όπως αυτόνομα οχήματα που εμπόδιζαν την κυκλοφορία, παρέσυραν πεζούς, έκαναν παρεμβάσεις εν μέσω επιχείρησης πυροσβεστικών οχημάτων, και εισέρχονταν σε ενεργούς και αποκλεισμένους από την αστυνομία τόπους τέλεσης εγκλημάτων.

Με τον νέο νόμο, οι πάροχοι πρώτων βοηθειών μπορούν να διατάξουν μια εταιρεία να μετακινήσει τα αυτόνομα οχήματά της εκτός μιας περιοχής – και η εταιρεία έχει στη διάθεσή της δύο λεπτά για να δώσει εντολή στα αυτοκίνητά της να απομακρυνθούν ή να αποφύγουν την κίνησή τους στην περιοχή.

Ως απάντηση σε επικριτές του, που θεώρησαν ότι η τροχαία συμπεριφέρθηκε με υπερβολική επιείκεια στο περιστατικό, το αστυνομικό τμήμα του Σαν Μπρούνο εξέδωσε νέα ανακοίνωση όπου τονίζει ότι «υπάρχει νομοθεσία υπό επεξεργασία που θα επιτρέπει στους αστυνομικούς να εκδίδουν κλήσεις στην εταιρεία».

Τα αυτοκίνητα της Waymo, τα οποία ξεκίνησαν ως πρότζεκτ του ερευνητικού εργαστηρίου X της Google το 2009, λειτουργούν με τη χρήση εξωτερικών καμερών και αισθητήρων. Στο παρελθόν, η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει προβλήματα, ενώ νωρίτερα μέσα στη χρονιά αναγκάστηκε να ανακαλέσει πάνω από 1.200 οχήματά της, λόγω προβλήματος λογισμικού που προκαλούσε συγκρούσεις με αλυσίδες, πύλες και άλλα στατικά οδοστρώματα.

Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ ξεκίνησε έρευνα για την Waymo, όταν η υπηρεσία έλαβε 22 αναφορές για οχήματα της εταιρείας που ενεργούσαν ακανόνιστα ή παρουσίαζαν συμπεριφορά που κινδύνευε να παραβιάσει τους νόμους περί οδικής ασφάλειας.

Exit mobile version