Τέμπη: Τι δείχνουν τα νέα βίντεο στη δικογραφία
Τέμπη: Τι δείχνουν τα νέα βίντεο στη δικογραφία
Τρία νέα βίντεο τα οποία, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία security Interstar, εικονίζουν την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 μέσα σε σήραγγες λίγα λεπτά πριν από τη μετωπική σύγκρουση με το Intercity τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 κατατέθηκαν την Τετάρτη (5/2) στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, σχεδόν δύο χρόνια μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Η ηλεκτρονική έκδοση της «Καθημερινής» παρουσίασε δύο από τα βίντεο αυτά.
- Στο πρώτο το τρένο εικονίζεται στο 1:06”
- Στο δεύτερο βίντεο το τρένο εικονίζεται στο 6:10”
Νωρίτερα την Παρασκευή ο Βασίλης Καπερνάρος είχε ανακοινώσει ότι προσκόμισε το οπτικό υλικό στον ανακριτή, ως πληρεξούσιος δικηγόρος της εταιρείας Interstar Security, η οποία έχει αναλάβει τη φύλαξη και βιντεοεπιτήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωσή του, η πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας καταγράφηκε από την «κάμερα 3» στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Πλαταμώνα στις 23.03.05, από την «κάμερα 5» στο βόρειο μέτωπο της σήραγγας Τεμπών στις 23.13.52 και από την «κάμερα 4» στην έξοδο διαφυγής της σήραγγας Τεμπών.
«Την Τετάρτη 5/2/2025, ως πληρεξούσιος δικηγόρος του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας φύλαξης-βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου ΙΝΤΕΡ ΣΤΑΡ ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΙ Ε.Π.Ε., παρέδωσα στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, αποκαλυπτικό υλικό, που αναφέρεται στα τελευταία τραγικά λεπτά πορείας της Εμπορικής Αμαξοστοιχίας πριν την τραγική σύγκρουση, η οποία σκόρπισε βαθιά θλίψη σε όλο το Πανελλήνιο.
Συγκεκριμένα αφορούν στο βιντεοληπτικό υλικό των σημείων της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 στις ακόλουθες χρονοσημάνσεις καταγραφής:
1. Σήραγγα Πλαταμώνα, Νότιο Μέτωπο, Κάμερα 3 -23:03′:05”
2. Κέντρο Ελέγχου Πληροφορίας Ραψάνης – Σήραγγα Τεμπών, Βόρειο Μέτωπο, Κάμερα 5 – 23:13′:52”
3. Κέντρο Ελέγχου Πληροφορίας Ραψάνης – Σήραγγα Τεμπών, έξοδος διαφυγής, Κάμερα 4 – 23:14′:31”», ανέφερε συγκεκριμένα η δήλωση που διαμοιράστηκε στον Τύπο.
Με δεδομένο ότι προκύπτει εύλογα το ερώτημα γιατί δεν είχαν εντοπιστεί τα επίμαχα βίντεο όλο αυτό το διάστημα, ο νομικός εκπρόσωπος της Interstar υποστήριξε ότι τον Νοέμβριο η εταιρεία έδωσε εντολή να ερευνηθούν όλοι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές του επιχειρησιακού κέντρου που χρησιμοποιούν απομακρυσμένη λήψη αρχείων καταγραφής, προκειμένου να βρεθεί υλικό σχετικό με την πολύνεκρη τραγωδία, το οποίο ενδεχομένως δεν είχε εντοπιστεί.
Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι πραγματοποίησε μόνη της τη διαδικασία ανάκτησης του υλικού, ενώ ακολούθησε η κατάθεση στον ανακριτή.
Πηγές από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων δήλωσαν στην «Καθημερινή» πως ο Οργανισμός έχει ζητήσει το οπτικό υλικό, το οποίο δεν έλαβε απευθείας και αναμένει την επικύρωση της γνησιότητάς του.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διαδικασία της αυθεντικοποίησης των βίντεο εκκρεμεί – αναμένεται εντός των επόμενων ημερών. Είναι δε πιθανό να ζητηθεί από τον εφέτη ανακριτή έλεγχος της γνησιότητάς τους από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Αστυνομίας, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train για την εμπορική αμαξοστοιχία
Υπενθυμίζεται ότι στην πρόσφατη ανακοίνωσή της μετά τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού στον Alpha, η Hellenic Train ανέφερε ότι η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 «περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
- Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
- Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
- Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
- Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)».
«Το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των Αρχών», σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
