Protagon Main Image
Η Κλοέ Λόπεζ Γκομές απολύθηκε από το Κρατικό Μπαλέτο του Βερολίνου, τον Οκτώβριο, λόγω χρώματος, όπως πιστεύει η ίδιαψ | Chloé Lopes Gomes
Επικαιρότητα

Βερολίνο: Ρατσισμός και μπούλινγκ στον κόσμο του μπαλέτου

Η γερμανίδα καθηγήτρια της στο Staatsballett, έλεγε στην Κλοέ Λόπεζ Γκομές ότι δεν ταιριάζει με τους υπόλοιπους χορευτές λόγω του χρώματος του δέρματός της. Την υποχρέωνε ακόμη να φορά μέικαπ λευκού χρώματος για να «ταιριάζει» με τους υπόλοιπους χορευτές στη «Λίμνη των Κύκνων, όπως καταγγέλλει η ίδια
Protagon Team

Η Γκομές ισχυρίζεται ότι όταν μίλησε πάλι στον Ομαν, της είπε ότι δεν θα έπρεπε να δέχεται τέτοια συμπεριφορά σε βάρος της. «Αλλά είπε ότι ο ίδιος δεν μπορεί να κάνει κάτι, γιατί ως δημόσια υπάλληλος, η καθηγήτρια δεν μπορεί να απολυθεί. Οταν του ζήτησα να της μιλήσει, αρνήθηκε γιατί μου είπε ότι θα έκανε τα πράγματα χειρότερα».

Τον Ιανουάριο, όταν ο Ομαν ανακοίνωσε την αποχώρησή του, η κατάσταση χειροτέρεψε.

«Την ίδια κιόλας ημέρα, η καθηγήτρια μου είπε ότι από δω και πέρα θα πρέπει να χρησιμοποιώ λευκή πούδρα, είτε μου αρέσει είτε όχι. Ηξερα ότι πλέον ήμουν μόνη μου. Ηταν τραγικό. Το δέρμα μου ήταν γκρι. Αισθανόμουν σαν το ασχημόπαπο. Με εξέπληξε το ότι δεν μπορούσαν να δεχθούν ότι υπήρχε ένας μαύρος κύκνος», είπε.

Μία ημέρα, έπεσε πάνω στην Τέομπαλντ, την νέα καλλιτεχνική διευθύντρια, στον διάδρομο, η οποία την ρώτησε γιατί φορούσε λευκή πούδρα και ότι δεν έπρεπε να την φορά, αλλά δεν άλλαξε κάτι.

Η ίδια εξήγησε ότι η εταιρεία δεν έχει κάποιον μηχανισμό για να μπορούν οι χορευτές να καταγγέλλουν διακρίσεις, ρατσισμό ή κακοποίηση και ότι φοβούνται πως αν πουν κάτι, θα απολυθούν.

Επίσης, είπε ότι σοκαρίστηκε όταν είδε ότι συνηθίζεται στο Κρατικό Μπαλέτο του Βερολίνου να βάφουν τα πρόσωπα των χορευτών μαύρα στον «Καρυοθραύστη».

Τον Οκτώβριο, η Τέομπαλντ της ανακοίνωσε ότι δεν θα ανανεωθεί το συμβόλαιό της. «Είπε ότι λόγω του κορονοϊού, θα απέλυαν κάποιους χορευτές και ότι εγώ θα ταίριαζα καλύτερα σε μπαλέτο μικρότερου βεληνεκούς. Επέμενε μάλιστα, ότι δεν ήταν το χρώμα μου ο λόγος της απόλυσης και παράλληλα παραδέχθηκε ότι αυτό που μου συνέβη ήταν απαίσιο».

Παρόλα αυτά, την επέλεξαν να χορέψει σε δύο παραστάσεις, όπου λόγω COVID, οι χορευτές μειώθηκαν κατά το ήμισυ, από 24 έγιναν 12. «Γιατί με διάλεξαν, αφού θα με απέλυαν;», αναρωτήθηκε.

Η Τέομπαλντ έχει δηλώσει ότι έμαθε για την κακομεταχείριση σε βάρος της μόνο αφού η χορεύτρια έστειλε επιστολή στη διοίκηση του Staatsballett τον Σεπέμβριο, την οποία συνυπέγραφαν συνάδελφοι της Λόπεζ Γκομές, όπου παρέθετε όλα τα περιστατικά. Είπε μάλιστα, ότι σοκαρίστηκε όταν την διάβασε.

Στην ανακοίνωσή της, η προσωρινή καλλιτεχνική διευθύντρια είπε ότι σχεδιάζει μία σειρά από σεμινάρια για τους εργαζόμενους, όπως και αναδιαμόρφωση της εταιρείας και επανεξέταση όλων των μεθόδων που ακολουθούνται στα έργα του ρεπερτορίου της.

Εκπρόσωπος της εταιρείας πρόσθεσε ότι επανεξετάζεται επίσης όλο το προσωπικό χωρίς να αποκαλύψει αν υπάρχει σκέψη για επαναπρόσληψη της Λόπεζ Γκομές ή απομάκρυνση της καθηγήτριας.

Ο υπεύθυνος για θέματα Πολιτισμού του δήμου του Βερολίνου, Κλάους Λέντερερ, δήλωσε σοκαρισμένος από τις κατηγορίες, αλλά ο εκπρόσωπός του εξήγησε ότι δεν μπορεί να παρέμβει στα εσωτερικά του Κρατικού Μπαλέτου για ένα ζήτημα εργατικής νομοθεσίας.

Δείτε την Κλοέ Λόπεζ Γκομές να χορεύει ένα μονόπρακτο εμπνευσμένο από το κίνημα Black Lives Matter:
Exit mobile version