Ενας υπέροχος, τεράστιος, εκφραστικός, τετράποδος φίλος
Ενας υπέροχος, τεράστιος, εκφραστικός, τετράποδος φίλος
Είναι μεγαλόσωμος, γερός και δυνατός, κομψός και ευγενής, με ιδιαίτερα εκφραστικό βλέμμα. Είναι σταρ του κινηματογράφου και τον λένε Μπινγκ. Ο Μπινγκ, λοιπόν, ένας Μεγάλος Δανός Αρλεκίνος 68 κιλών, συνόδευσε υποδειγματικά τη συμπρωταγωνίστριά του Ναόμι Γουότς στην πρεμιέρα της δραματικής ταινίας «The Friend», στις 24 Μαρτίου στη Νέα Υόρκη.
Το ζευγάρι εμφανίστηκε, μάλιστα, στο κόκκινο χαλί ντυμένο ασορτί… Εκείνος με τη χαρακτηριστική κοντότριχη γούνα της ράτσας του –άσπρη με μαύρες κηλίδες– και κόκκινο λουράκι, εκείνη με λευκή τουαλέτα από την ανοιξιάτικη κολεξιόν του Jacquemus, με αμάνικο ντραπέ τοπ, που άφηνε γυμνή την πλάτη, και φαρδιά μάξι φούστα στολισμένη με τούφες μαύρου μαλλιού. Η εμφάνισή της συμπληρωνόταν με χαμηλοτάκουνες ξώφτερνες λευκές γόβες.
Οπως ήταν αναμενόμενο, ο Μπινγκ έκλεψε την παράσταση ποζάροντας άνετα μαζί με τους συμπρωταγωνιστές του, Ναόμι Γουότς και Μπίλ Μάρεϊ, αλλά και μόνος του. Εχει άλλωστε συνηθίσει, αφού εκτός από την αυστηρή εκπαίδευση για τις ανάγκες των γυρισμάτων του «The Friend», στο παρελθόν έχει εμφανιστεί σε πολλούς διαγωνισμούς για σκύλους.
Οπως δήλωσε η 56χρονη αμερικανίδα ηθοποιός στο People, η συνεργασία τους με τον Μπινγκ ήταν «απίστευτη». «Κάθε μέρα έφερνε κάτι ξεχωριστό και μας εξέπληττε σε κάθε βήμα» είπε για τον συμπρωταγωνιστή της. «Το παλιό ρητό λέει να μη δουλεύεις με ζώα ή παιδιά –περισσότερος χρόνος, περισσότερα χρήματα–, αλλά εκείνος έκανε όλα όσα απαιτούνταν από το σενάριο και ακόμα πιο πολλά» τόνισε.
Μια συγκινητική ταινία για την αγάπη και την απώλεια
Η ταινία των Ντέιβιντ Σίγκελ και Σκοτ Μακγκίχι, που υπογράφουν το σενάριο και τη σκηνοθεσία, βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ζίγκριντ Νιούνεζ. Είναι συγκινητική μέχρι δακρύων και ταυτόχρονα αστεία, γράφει στο Indiewire η Κέιτ Ερμπλαντ. Τοποθετημένη χρονικά λίγο πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τα Χριστούγεννα, εστιάζει στην Ιρις (Ναόμι Γουότς), μια συγγραφέα που απολαμβάνει τη μοναχική ζωή της στη Νέα Υόρκη.
Η ηρεμία της όμως διαταράσσεται όταν ο Γουόλτερ (Μπιλ Μάρεϊ), στενός φίλος, μέντορας και για ένα διάστημα εραστής της, πεθαίνει ξαφνικά και της αφήνει τη φροντίδα του τεράστιου σκύλου του Απόλλο (Μπινγκ). Ο σκύλος βιώνει κατάθλιψη μετά την απώλεια του αφεντικού του και τώρα η Ιρις πρέπει να μοιραστεί μαζί του και τη δική της θλίψη, την καθημερινότητά της, αλλά και το μικρό της διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης, που δεν είναι φιλικό προς τους σκύλους. Η ίδια, δε, αυτοπροσδιορίζεται ως γατόφιλη…
Το βιβλίο της γερμανικής καταγωγής Αμερικανίδας συγγραφέα είναι μια έντονη αλλά συχνά οδυνηρή εξερεύνηση της αγάπης, της φιλίας, της απώλειας, του πένθους, της θλίψης, της τέχνης και της λογοτεχνίας. Το 2018 τιμήθηκε με το Αμερικανικό Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας και απέσπασε θερμές κριτικές –χαιρετίστηκε ως ένα διακριτικό, ανεπιτήδευτο αριστούργημα, όπως έγραψε η Αλεξάντρα Αλτερ στους New York Times εκείνη τη χρονιά. Πρόσφατα, μάλιστα, συμπεριλήφθηκε στη λίστα των New York Times με τα «100 καλύτερα βιβλία του 21ου αιώνα».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Ναόμι Γουότς με τον Μπινγκ στη εκπομπή «Tonight Show Starring Jimmy Fallon»
Η μεταφορά του βιβλίου της Νιούνεζ στην οθόνη είχε την ευλογία τής συγγραφέα. Αλλά ήταν ένας δρόμος γεμάτος προκλήσεις για τους δυο κινηματογραφιστές, που συνεργάζονται εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες και αυτοαποκαλούνται περήφανα «dog people». Μάλιστα, για τη δημιουργία της ταινίας εμπνεύσθηκαν από προσωπικές τους εμπειρίες και απώλειες: από σκυλιά που αγαπούσαν, περιόδους θλίψης που βίωσαν και, φυσικά, από τη Νέα Υόρκη, όπου ζουν.
Οπως δήλωσε ο Σίγκελ σε πρόσφατη συνέντευξή του στο IndieWire, είχε ένα θηλυκό σκυλί, την Τάιγκερ, που πέθανε πριν από περίπου 10 χρόνια. Ηταν ένα αδέσποτο ενός έτους όταν την υιοθέτησε, και έγινε «ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής μας». Ο Μακγκίχι πρόσθεσε ότι περίπου εκείνη την εποχή ολοκλήρωσαν την ταινία τους «Το μυστικό της Μέιζι» (2012), με την Τζούλιαν Μουρ και τον Αλεξάντερ Σκάρσκγκαρντ, ενώ ταυτόχρονα «ο Ντέιβιντ έχασε την Τάιγκερ και εγώ έχασα τον πατέρα μου.
Αυτά τα δύο γεγονότα συνέβησαν με διαφορά ενός μήνα». Και σαν να μην έφταναν αυτές οι απώλειες, ήρθε να προστεθεί και μια τρίτη, ενός θείου που υπήρξε πατρική φιγούρα για τον Σίγκελ και ο Μακγκίχι τον γνώριζε επίσης καλά. Οι δυο δημιουργοί πέρασαν μαζί «μια διαδικασία πένθους, στηριχτήκαμε και μάθαμε πάρα πολλά ο ένας για τον άλλον», όπως είπε ο Μακγκίχι. «Ηταν μια έντονη περίοδος για εμάς και ένα είδος θεμελίου στο οποίο βασιστήκαμε πολύ κατά τη διάρκεια της δημιουργίας αυτής της ταινίας».
Πώς είναι να γυρίζεις μια ταινία με ένα σκύλο στο μέγεθος μικρού πόνι;
Το 2020, αναζητώντας έναν Μεγάλο Δανό για την ταινία τους, οι δύο σκηνοθέτες ταξίδεψαν στο Νιούτον της Αϊοβα για να δουν τον Μπινγκ, έναν Αρλεκίνο που ανήκει στην Μπεβ Κλίνγκενσμιθ, πρόεδρο του Great Dane Club of Des Moines. Το αγόρι με τις μαύρες βούλες έμοιαζε τέλειο, σύμφωνα με την άποψη του εκπαιδευτή Μπιλ Μπαρόνε, που τον επέλεξε αφού είδε περισσότερα από 30 σκυλιά.
Μόνο που υπήρχε ένα πρόβλημα. Ο Μπινγκ ήταν μόλις δύο ετών, ενώ στο βιβλίο ο Απόλλο είναι ενήλικας, ήδη πάνω από έξι ετών. Ωστόσο η καθυστέρηση που προέκυψε εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και της απεργίας των εργαζομένων στην κινηματογραφική βιομηχανία, ήταν προς όφελός τους. Και όταν έφτασε η ώρα να αρχίσουν τα γυρίσματα στη Νέα Υόρκη, ο Μπινγκ ήταν πλέον στην κατάλληλη ηλικία που είχε φανταστεί η Νιούνεζ στο βιβλίο της.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Ναόμι Γουότς και ο Μπινγκ ντυμένοι ασορτί στην πρεμιέρα της ταινίας «The Friend»
Ακόμη, ο Μπινγκ είχε την κατάλληλη ιδιοσυγκρασία για να συνεργαστεί με τον Μπερλόνι και διέθετε στο βλέμμα του την ψυχική ποιότητα που αναζητούσαν οι δύο κινηματογραφιστές. Μπόνους; Η ίδια η Μπεβ Κλίνγκενσμιθ, η «μαμά» του Αρλεκίνου, η οποία κατέληξε να γίνει το πλεονέκτημα της παραγωγής χάρη στον έμπειρο χειρισμό του σκύλου της. Ο Μπινγκ έχει «προφανώς ένα στοιχείο κινηματογραφικού σταρ» είπε ο ΜακΓκίχι. «Απλώς λάμπει με απερίγραπτο χάρισμα. Διαθέτει τον παράγοντα “it” που είχε ο Κάρι Γκράντ» δήλωσε γελώντας ο αμερικανός σκηνοθέτης.
Επαινώντας, εξάλλου, τον συμπρωταγωνιστή της, η Ναόμι Γουότς δήλωσε ότι ο Μπινγκ «ακούει και είναι πολύ παρών». Πρόσθεσε ότι «ο Μπινγκ είναι μια ευαίσθητη ψυχή, ψάχνει για αντιφάσεις και παίρνει και απορροφά όλα όσα συμβαίνουν γύρω του, γεγονός που, κατά πολλούς τρόπους, τον κάνει εύκολο ερμηνευτή για να παίξεις μαζί του».
Ωστόσο ο Μπινγκ ζύγιζε σχεδόν 68 κιλά και είχε πλέον το μέγεθος μικρού πόνι, και η εύθραυστη ηθοποιός έπρεπε να του μεταφέρει πως εκείνη ήταν η υπεύθυνη. Στην αρχή ο Μπερλόνι δούλεψε επί εβδομάδες, τόσο με τη Γουότς όσο και με τον Μπινγκ, για να κτίσει μια αίσθηση εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο ερμηνευτών, κυρίως σε εσωτερικούς και ιδιωτικούς χώρους. Κατόπιν η εκπαίδευσή τους συνεχίστηκε έξω, σημειώνει στο IndieWire η κριτικός κινηματογράφου Τόμρις Λάφλι.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Μπεβ Κλίνγκενσμιθ, η «μαμά» του Μπινγκ, ήταν το πλεονέκτημα της παραγωγής
«Υπήρχαν πάρα πολλά εμπόδια που μπορούσαν να εμφανιστούν σε μια δεδομένη στιγμή, πλήθος ανθρώπων που ήθελαν να δείξουν και να αγγίξουν, κίνηση οχημάτων, ποδηλάτες, άλλα σκυλιά που μπορεί να ήθελαν να κάνουν κάτι περισσότερο από το να συναντηθούν και να χαιρετήσουν» θυμάται η Ναόμι Γουότς. «Ολοι και όλα ενδιαφέρονταν για τον Μπινγκ, οπότε για να πετύχουμε τις λήψεις που είχαμε να γυρίσουμε, έπρεπε να έχω τον πλήρη έλεγχο όταν περπατούσαμε. Είναι προφανώς πολύ πιο δυνατός από εμένα. Ετσι, μερικές φορές, όταν ήθελε να κινηθεί με πιο γρήγορο ρυθμό, έπρεπε πραγματικά να τον συγκρατώ. Το ίδιο ίσχυε και όταν ήθελε να σταματήσει και να μυρίσει πράγματα».
Τα αυστηρά πρωτόκολλα, τέλος, σχετικά με το ποιος μπορούσε να συνεργαστεί με τον Μπινγκ κατά τη διάρκεια της παραγωγής, διευκόλυναν τόσο τη Γουότς όσο και τον Μπινγκ να καθιερώσουν μια άνετη ρουτίνα και να δημιουργήσουν έναν αυθεντικό δεσμό μεταξύ τους. «Υπάρχουν πολύ αυστηροί κανόνες για την προστασία της ευημερίας του ζώου», εξήγησε η αμερικανίδα ηθοποιός στο IndieWire. «Είχαμε έναν εκπρόσωπο της American Humane Society για να διασφαλίσουμε ότι ο Μπινγκ θα είχε πάντα καλή φροντίδα. Ο Μπιλ, οι εκπαιδευτές του, η Μπεβ και εγώ ήμασταν οι μόνοι που επιτρεπόταν να τον αγγίξουμε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, γεγονός που βοήθησε επίσης τον Μπινγκ να μάθει και να κοιτάζει προς εμάς για καθοδήγηση» εξήγησε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
