Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι το επόμενο «κορίτσι» του Πέδρο Αλμοδόβαρ
Δυο μέρες πριν από τα Οσκαρ, ενώ ετοιμάζεται για το πάρτι του W Magazine και του Saint Laurent, η Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία «ενεργεί ως Πρέσβειρα Καλής Θέλησης του ΟΗΕ», του στέλνει «ένα μήνυμα για τη σκληρή πραγματικότητα των προσφύγων κάθε εθνότητας και χρώματος της επιδερμίδας, για όλους εκείνους που φεύγουν από την αδικία, τον πόλεμο, την πείνα, τη σκλαβιά (όχι μόνο από την Ουκρανία αλλά και από τη Μιανμάρ, το Αφγανιστάν, την Υεμένη, το Νότιο Σουδάν και πολλές άλλες χώρες)». Και του ζητά να φορέσει στο πέτο του τη συμβολική «μπλε κορδέλα» της Υπηρεσίας Προσφύγων του ΟΗΕ με το hashtag #withrefugees (με τους πρόσφυγες). «Εβαλα την κορδέλα με ενθουσιασμό. Μέσα στη φρενίτιδα που μας περιβάλλει αυτή τη στιγμή, βρίσκω τουλάχιστον ένα στοιχείο που με συγκινεί και με συνδέει με τον κόσμο και τη βαρβαρότητα που μας κυριαρχεί», γράφει.
Ο πόλεμος του Λος Αντζελες «είναι ένας πόλεμος νεύρων», προσθέτει. «Δεν υπερβάλλω. Ραγίζει η καρδιά μου όταν σκέφτομαι τον πραγματικό πόλεμο. Φοράω τη μπλε κορδέλα της Κέιτ για να θυμάμαι ότι δεν είμαστε αναίσθητοι σε τόσο πόνο, θάνατο, βιασμό, φτώχεια και την απεριόριστη σπορά όλου αυτού του μίσους και της δίψας για εκδίκηση που δημιουργεί ένας πόλεμος».
Ο Αλμοδόβαρ εκφράζει τον θαυμασμό του για τη Ζεντάγια, αναφέρει «πόσο πολύ έχει αδυνατίσει ο Φράνσις Φορντ Κόπολα», πόσο απαράλλαχτος είναι ο Ντε Νίρο, διασκεδάζει με τον Αλ Πατσίνο, ενώ δεν παραλείπει να σχολιάσει το πάθος των Αμερικανών που βάζουν τα κλιματιστικά στο φουλ: «Στις ΗΠΑ η ιδανική θερμοκρασία είναι 15 βαθμοί», λέει, κάτι που τον τρελαίνει γιατί υποφέρει από βρογχικό άσθμα. Τα φώτα και το κρύο μέσα στο Dolby Theatre του προκαλούν πονοκέφαλο, ο άντρας της Νικόλ Κίντμαν την τυλίγει με το σακάκι του για να μην ξεπαγιάσει, ο Χαβιέ Μπαρδέμ ρίχνει κι αυτός το δικό του στους ώμους της Πενέλοπε.
Ο ισπανός δημιουργός δεν θα μπορούσε φυσικά να μην αναφερθεί στο περιβόητο συμβάν με το χαστούκι. Καθόταν, «πολύ κοντά στους πρωταγωνιστές», όταν ο Γουίλ Σμιθ χαστούκισε τον Κρις Ροκ επειδή έκανε ένα αστείο για την αλωπεκία της συζύγου του, και «αυτό που είδα και άκουσα», γράφει ο Αλμοδόβαρ, «μου προκάλεσε ένα αίσθημα απόλυτης απόρριψης». Συνέχισε να έχει αυτό το συναίσθημα και μετά το επεισόδιο, ιδιαίτερα όταν ο Σμιθ ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο του.
«Η ομιλία του έμοιαζε περισσότερο με ομιλία θρησκευτικού ηγέτη. Δεν υπερασπίζεσαι ούτε προστατεύεις την οικογένεια με τις γροθιές σου, και όχι, ο διάβολος δεν εκμεταλλεύεται τις κρίσιμες στιγμές για να κάνει τη δουλειά του», είπε ο Αλμοδόβαρ, διαφωνώντας με τον Γουίλ Σμιθ αλλά και με τον Ντένζελ Ουάσινγκτον, ο οποίος είχε προειδοποιήσει ton Smiu μετά το χαστούκι, λέγοντας: «Την υψηλότερη στιγμή σου, να είσαι προσεκτικός. Τότε είναι που έρχεται ο διάβολος για σένα».
«Ο διάβολος, στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει», γράφει ο ισπανός καλλιτέχνης στο ημερολόγιό του λίγο πριν αναχωρήσει από το Λος Αντζελες για την Μαδρίτη: «Ηταν μια φονταμενταλιστική ομιλία, που δεν έπρεπε να την ακούσουμε, ούτε να τη δούμε. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ήταν η μόνη πραγματική στιγμή στην τελετή, αλλά μιλούν για το απρόσωπο τέρας, που είναι τα social media. Για αυτούς, τους άπληστους για ψοφίμια, ήταν αναμφίβολα το μεγάλο γεγονός της βραδιάς», σχολίασε καυστικά.
