761
Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με τον γιο του Εντουάρντο σε μια παιδική πρώτη επαφή του με τα μονοθέσια | Paulo Witaker/Reuters

Ο γιος του Μπαρικέλο μεγάλωσε και τρέχει στα GT3

Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με τον γιο του Εντουάρντο σε μια παιδική πρώτη επαφή του με τα μονοθέσια
|Paulo Witaker/Reuters

Ο γιος του Μπαρικέλο μεγάλωσε και τρέχει στα GT3

Ως γνωστόν, το να ακολουθείς τα βήματα ενός διάσημου πατέρα δεν είναι εύκολο. Στους αγώνες αυτοκινήτων μπορείτε να ρωτήσετε τον Ντέιμον Χιλ, τον Μάικλ Αντρέτι ή τον γιο του  Σουμάχερ. Αυτοί ξέρουν. Ο γιος του Ρούμπενς Μπαρικέλο, του συμπαθέστατου οδηγό της F1, αποφάσισε να κάνει το ίδιο. Ο πατέρας του είχε κερδίσει 11 Γκραν Πρι, είχε βοηθήσει τη Ferrari να κερδίσει πέντε συνεχόμενος τίτλους κατασκευαστών από το 2000 έως το 2004 και έχει στο βιογραφικό του τον τίτλο του δύο φορές πρωταθλητή στα Stock Car Pro Series.

Τον γιο του Ρούμπενς τον λένε Εντουάρντο. Οι φίλοι τον φωνάζουν Ντούντου. O 23χρονος Ντούντου πλέον τρέχει στην κατηγορία GT3 στο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής (WEC). Πριν από ενάμισι μήνα περίπου συμμετείχε στις 24 Ωρες του Le Mans τερματίζοντας 13ος στην κατηγορία του.

Φαίνεται πως ο καιρός έχει ωριμάσει για τον Εντουάρντο. Ο πατέρας του επί πολλά χρόνια έλεγε πως δεν τον έβλεπε να έχει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους αγώνες αυτοκινήτου, έστω κι αν του είχε αγοράσει ένα καρτ σε ηλικία έξι ετών. Ο μικρός είχε πάει μερικές φορές στην πίστα αλλά δεν είχε φανεί τότε να πολυενθουσιάζεται. Μετά, όταν πήγε εννέα ετών, ζήτησε ο ίδιος να ξαναπάει. Επειδή δεν είχε δείξει και ιδιαίτερο ενδιαφέρουν, ο πατέρας του θεώρησε πως ήταν άλλη μια παιδική, στιγμιαία επιθυμία και δεν έδωσε πολλή προσοχή.

Ο Εντουάρντο Μπαρικέλο μπορεί να μην έγινε οδηγός της F1, ωστόσο διακρίνεται στο WEC (WEC)

Επρεπε να φτάσει στα 11 του χρόνια για να συμμετάσχει στο πρώτο πρωτάθλημα με καρτ. Τότε τα πράγματα άρχισαν να γίνονται σοβαρά. «Θυμάμαι τον πρώτο μου αγώνα», είπε σε συνέντευξή του τον Ιούνιο. «Νόμιζα πως ήταν άλλη μια Κυριακή στο βραζιλιάνικο πρωτάθλημα, μόνο που υπήρχαν πολλές κάμερες και πολλές συνεντεύξεις. Επαθα ένα σοκ με την πίεση που είδα να κυριαρχεί στον χώρο». Ο Ντούντου ήταν άλλωστε ακόμη ένα μικρό παιδί και δεν ήξερε πώς να το διαχειριστεί όλο αυτό. Οπως λέει, «στην πορεία έμαθα να ζω με αυτό και το όλο περιβάλλον με διαμόρφωσε σε ένα άτομο που μπορεί να διαχειριστεί την πίεση».

Στα 17 του προχώρησε στα μονοθέσια με Formula 4 στο αμερικανικό πρωτάθλημα και μετά, για άλλα δύο χρόνια, στο εθνικό πρωτάθλημα των ΗΠΑ με F2000, όπου κέρδισε τρεις αγώνες τερματίζοντας τρίτος στην τελική κατάταξη.

Μεσολάβησε μια δύσκολη χρονιά το 2021, «μια σκοτεινή περιόδος», όπως τη χαρακτηρίζει, με ένα αυτοκίνητο που ήταν τριάμισι δευτερόλεπτα στον γύρο πίσω από τον ανταγωνισμό. Μεταπήδησε σε άλλη ομάδα, αλλά πλέον τα χρήματα των χορηγών είχαν αρχίσει να τελειώνουν.

Προς το τέλος της χρονιάς πήρε τον πατέρα του τηλέφωνο και του είπε ότι θα ήθελε να το αφήσει όλο αυτό, όπως και το όνειρό του να γίνει οδηγός της F1. Οπως εξομολογείται, «μεγάλωνε σιγά-σιγά σε ηλικία και ήθελε πλέον να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό».

Τότε ο Εντουάρντο συμμετείχε με τον πατέρα του στην ίδια ομάδα στα Stock Car Pro, στη Βραζιλία. «Ηταν το πιο δύσκολο πράγμα όταν ήμουν μαζί του στην πίστα και έβλεπα κάποιον να τον παρενοχλεί οδηγώντας. Οδηγούσα κι εγώ πιο πίσω και ήθελα να πετάξω αυτόν τον τύπο έξω από το στάδιο», λέει. Μετά από μια αξιοπρεπή σεζόν το 2023, κέρδισε αγώνες την επόμενη και τελικά τερμάτισε τρίτος.

Η Aston Martin Vantage, κατηγορίας GT3, στον πρόσφατο αγώνα του Εντουάρντο μπροστά στους συμπατριώτες του, στη Βραζιλία (Driver Database)

Το επόμενο και νεότερο κομβικό σημείο ήταν στα τέλη του 2023, όταν συμμετείχε σε ένα τεστ για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με μια Aston Μartin GT3, στην Αγγλία. Αν και τα αυτοκίνητα αυτά είναι αρκετά περίπλοκα, με πολλές ρυθμίσεις στο ABS και στα ηλεκτρονικά, προσαρμόστηκε γρήγορα, παρά τις τραγικά βρεγμένες συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την ημέρα στην πίστα.

Εδωσε καλή πληροφόρηση στους μηχανικούς και οδήγησε το αυτοκίνητο στο όριο. Ταυτόχρονα άρχισαν να συγκεντρώνονται κάποια χρήματα για τη συμμετοχή του στο WEC. Με αυτά και με εκείνα, ο νεαρός Εντουάρντο συμμετέχει πλέον στα GT3. Τον περασμένο μήνα, τον Ιούνιο, ο πατέρας του βρέθηκε στο Le Mans για να δει τον γιο του από κοντά. Οπως εξομολογείται ο Ντούντου, «πριν τον αγώνα, μέσα σε όλο το πλήθος, ήμουν με τον πατέρα μου και κλαίγαμε για δέκα λεπτά από ευγνωμοσύνη. Ηταν μια τρομερή στιγμή». Την έζησε.

Πριν από μερικές εβδομάδες έτρεξε στην πατρίδα του, στο Σάο Πάολο. Οπως είπε, «ήταν μια τρομερή μέρα. Είχα την κοπέλα μου, την οικογένειά μου, φίλους και τους συμπατριώτες μου. Ηταν απίστευτο». Ο μικρός έχει πια μεγαλώσει. Και ίσως έχει εμπεδώσει πως είναι αρκετά δύσκολο να ξεπεράσει την καριέρα ενός επιτυχημένου πατέρα που έτρεχε στην F1.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...