313
| Frigerio

Η επιστροφή της dolce vita στους δρόμους

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 15 Απριλίου 2016, 12:49

Η επιστροφή της dolce vita στους δρόμους

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 15 Απριλίου 2016, 12:49

Τη χρυσή δεκαετία του ’60 φτιαχνόταν το τζελάτο χωρίς συντηρητικά, οι παραλίες ήταν ελεύθερες και οι ραγκάτσι κυκλοφορούσαν με GT Bertone κάνοντας καμάκι στις ξανθές τουρίστριες από τη Σκανδιναβία. Η Ανίτα Eκμπεργκ αναδυόταν σαν σύγχρονη Αφροδίτη από τη Φοντάνα ντι Τρέβι στο φελινικό «Dolce Vitta» και «Ο Πρωτάρης» Ντάστιν Χόφμαν υπέκυπτε στα θέλγητρα της σαγηνευτικής κυρίας Ρόμπινσον σε μία Alfa Romeo Spider.

Αυτή τη χρυσή εποχή φιλοδοξούν να επαναφέρουν οι αδελφοί Φριτζέριο, δύο αυτοκινητοκατασκευαστές από το Βεράνο Μπριάντσα, βόρεια του Μιλάνου. Eκαναν λοιπόν κάτι καινοτόμο, αξιοποιώντας τη δίψα των εύπορων φίλων του αυτοκινήτου για ρετρό μοντέλα. Οι Φριτζέριο δημιούργησαν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, την Effeffe Berlinetta, η οποία συναρπάζει με τις νοσταλγικές γραμμές της, ωστόσο δεν αποτελεί αντίγραφο κάποιου συγκεκριμένου μοντέλου του παρελθόντος.

Το αμάξωμα Coupe έχει κατασκευαστεί από αλουμίνιο και ενισχυμένο χάλυβα, ενώ μέσα στη μακριά μουσούδα φωλιάζει ένας «πειραγμένος» δίλιτρος κινητήρας της Alfa Romeo με 170 ίππους ισχύ, που συνδυάζεται με ένα απλό μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Η γέννηση της Effeffe Berlinetta δεν ήταν καθόλου απλή, αφού χρειάστηκαν τρία χρόνια για την εξέλιξή της, πριν παρουσιαστεί στην τελική μορφή παραγωγής στην έκθεση πολυτελών αυτοκινήτων «Top Marques Monaco»

Στο εσωτερικό σε υποδέχεται ένα σαλόνι με χειροποίητες δερμάτινες επενδύσεις και με μοκέτες από παρθένο μαλλί. «Η Berlinetta ζει και έχει –σε αντίθεση με τα μοντέρνα αυτοκίνητα- ένα παθιασμένο ταμπεραμέντο. Απαιτεί μία εξαιρετικά ακριβή οδήγηση, ωστόσο διαθέτει επιδόσεις στο ύψος των σύγχρονων περιστάσεων», διαβεβαιώνει ο ένας εκ των δύο αδελφών, Λεονάρντο Φριτζέριο.

berlinetta1

Η γέννηση της Effeffe Berlinetta δεν ήταν καθόλου απλή, αφού χρειάστηκαν τρία χρόνια για την εξέλιξή της, πριν παρουσιαστεί στην τελική μορφή παραγωγής στην έκθεση πολυτελών αυτοκινήτων «Top Marques Monaco». Βέβαια, η λέξη «παραγωγή» θα αποδειχθεί μάλλον υπερβολική, αφού μοντέλα με χειροποίητα σαλόνια και τόσο ξεχωριστή προσωπικότητα κατασκευάζονται συνήθως σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό.

Με αυτή την έννοια, θα καταλήξουν οι λιγοστές Effeffe Berlinetta σε ελάχιστους λάτρεις των συναρπαστικών αυτοκινήτων, οι οποίοι θα οφείλουν να πληρούν δύο προϋποθέσεις. Φουσκωμένους λογαριασμούς στην τράπεζα και ένα καλό κανάλι επικοινωνίας με τους αδελφούς Φριτζέριο. Για ένα τέτοιο μοντέλο, αξίζει πάντως να βάλεις μέσο!

Πέτρος Πιτσίνης

Ο Πέτρος Πιτσίνης γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Παγκράτι και στο Βύρωνα. Σπούδασε μηχανολογία στο Πολυτεχνείο του Ντάρμσταντ Γερμανίας και κατέχει πτυχίο μεταφραστή και ορκωτού διερμηνέα της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου με εξειδίκευση στο Αυτοκίνητο και ονειρεύεται μία Ελλάδα με ασφαλέστερους δρόμους. Υπήρξε επί 21 χρόνια υπεύθυνος της στήλης του Αυτοκινήτου και Διευθυντής του ενθέτου ''Auto NEA'' της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής ''ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ'' στην ΕΡΤ και συνεργάτης σε πολλά περιοδικά Αυτοκινήτου. Είναι υπεύθυνος της ενότητας Αυτοκινήτου inMotion στο αθλητικό site www.gazzetta.gr και υπεύθυνος έκδοσης του μηνιαίου ψηφιακού περιοδικού Αυτοκινήτου inMotion by gazzetta.gr. Γνωρίζει άριστα γερμανικά και πολύ καλά αγγλικά, του αρέσουν τα σπορ και τα ταξίδια και παθιάζεται με ό,τι έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...