510
O 53χρονος σουηδός δισεκατομμυριούχος Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ, ιδρυτής και επικεφαλής της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας εξωτικών κατασκευών | Koenigsegg

Ερχεται νέο Koenigsegg αλλά δεν θα είναι ηλεκτρικό – «Αυτά είναι σαν ρομπότ»

O 53χρονος σουηδός δισεκατομμυριούχος Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ, ιδρυτής και επικεφαλής της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας εξωτικών κατασκευών
|Koenigsegg

Ερχεται νέο Koenigsegg αλλά δεν θα είναι ηλεκτρικό – «Αυτά είναι σαν ρομπότ»

Θέλετε να μάθετε μερικές τιμές για τα Koenigsegg; Λοιπόν, από τα πιο οικονομικά είναι το Gemera, που ξεκινά από τα 1,9 εκατ. δολ. Το Jesko από τα 3 εκατ. δολ., ενώ ακόμα και ένα μεταχειρισμένο δεκαετίας Agera R δύσκολα θα το βρείτε φθηνότερα από κάποια 3,4 εκατ. δολ. Πού να ήθελαν και τελωνείο στην Ελλάδα.

Τα παραπάνω τιμολόγια σημαίνουν επίσης ότι έστω και αν έχετε όλο το ρευστό διαθέσιμο, κάθε Koenigsegg είναι ήδη πουλημένο και ο CEO της εταιρείας, Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ, δεν αγχώνεται. Το μόνο που κάνει είναι να ετοιμάζει το επόμενο μοντέλο της εταιρείας του. Μια εταιρεία που, μεταξύ άλλων, έχει να υπερηφανεύεται ότι κατασκευάζει υπεραυτοκίνητο με αναλογία κιλών προς ίππο 1:1, όπως, για παράδειγμα στο CC850 που αποδίδει 1.385 ίππους και ζυγίζει (μαντέψτε) 1.385 κιλά.

Τα Koenigsegg θα παραμείνουν πανάκριβα και θερμικά. Για την ώρα, τουλάχιστον

Το επόμενο, λοιπόν, Koenigsegg δεν θα το δούμε πριν από το τέλος του 2026 ή τις αρχές του 2027. Στη συνέχεια θα ανοιχτούν τα βιβλία παραγγελιών. Α, ναι. Αντίθετα με την τάση της εποχής, δεν θα είναι ηλεκτρικό. Δεν είναι μόνο το κρίσιμο ερώτημα τού πόσοι, τελικά, αγοραστές πανάκριβων αυτοκινήτων της κατηγορίας όντως θέλουν ηλεκτρικό, είναι και η ίδια η προτίμηση του ιδρυτή της Koenigsegg για τα θερμικά.

Οπως ανέφερε σε πρόσφατη δήλωσή του, «η ζήτηση στην αγορά για ένα αμιγώς ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο είναι εξαιρετικά χαμηλή» και συνέχισε λέγοντας ότι «αυτή είναι μόνο η μία πτυχή. Παρότι έχω οδηγήσει και έχω βιώσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα εδώ και πολλά χρόνια και μου αρέσουν η απόκριση, η ομαλότητα και το πόσο εύκολη είναι η συμβίωση μαζί τους, αν είσαι λάτρης των αυτοκινήτων, έπειτα από λίγο καιρό, θέλεις να “μιλήσεις’’ με το θηρίο, σωστά; Θες να το ακούσεις, να νιώσεις τις αλλαγές, την ένταση, ό,τι κάνει τέτοια αυτοκίνητα να ζωντανεύουν. Θα έλεγα ότι ένα ηλεκτρικό είναι σαν ρομπότ. Το άλλο είναι σαν άγριο ζώο».

Οπως γίνεται αντιληπτό, είναι ένα θέμα η επιτάχυνση (τομέας στον οποίο πολλά EV διαπρέπουν) και είναι άλλο πράγμα η πλουραλιστική εμπειρία, το πόσο έντονο είναι όλο αυτό, πόσο μεταφέρονται ο κραδασμός, η μηχανολογική ένταση και ό,τι συνοδεύει μια πιο «πλούσια» αίσθηση οδήγησης.

Το εσωτερικό των Koenigsegg διαμορφώνεται βάσει προτιμήσεων των αγοραστών τους. Και είναι όλα sold out

Οπως προσέθεσε ο ίδιος, «αυτό που συμβαίνει μοιάζει με αυτό που έζησε η βιομηχανία ρολογιών. Τη δεκαετία του ’70, είχαμε τα ρολόγια Quartz που ήρθαν και κατατρόπωσαν τα κλασικά μηχανικά ρολόγια. Επειτα, όμως, αυτά επέστρεψαν, καθώς ο κόσμος ήθελε ένα χειροποίητο, πιο “συναισθηματικό’’ ρολόι στον καρπό του». Και για να δικαιολογήσει περαιτέρω τις δυσθεώρητες τιμές των αυτοκινήτων του, ο Κένιγσκεγκ χρησιμοποίησε και την αναλογία: «Εδώ, προσφέρουμε καλύτερη απόδοση σε πίστα από ό,τι μπορεί οποιοδήποτε ηλεκτρικό όχημα, καθώς ένα Koenigsegg είναι ελαφρύτερο. Είναι σαν να προσφέρουμε όλες τις πτυχές της ελβετικής ωρολογοποιίας σε σχήμα αυτοκινήτου».

Θα υπάρξει EV από την εταιρεία του στο μέλλον; Οπως είπε ο CEΟ, «δεν το έχουμε αποκλείσει για το μακρινό μέλλον. Ισως, μια μέρα, ποιος ξέρει; Προς το παρόν, όμως, είμαστε χαρούμενοι όπως είμαστε».

Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...