581
Εχουν και οι κλέφτες αυτοκινήτων τις προτιμήσεις τους. Οσο πιο εύκολο είναι να κλαπεί κάποιο, τόσο πιο ψηλά φιγουράρει στη λίστα | Shutterstock

Τα μοντέλα ποιας μάρκας αυτοκινήτων είναι πιο ευάλωτα σε κλοπές;

Εχουν και οι κλέφτες αυτοκινήτων τις προτιμήσεις τους. Οσο πιο εύκολο είναι να κλαπεί κάποιο, τόσο πιο ψηλά φιγουράρει στη λίστα
|Shutterstock

Τα μοντέλα ποιας μάρκας αυτοκινήτων είναι πιο ευάλωτα σε κλοπές;

Αγνοώ αν υπάρχει αντίστοιχη επίσημη ελληνική Αρχή που καταγράφει ποια είναι τα μοντέλα αυτοκινήτων που αποτελούν στόχο κλοπής σε μεγαλύτερο ποσοστό, όμως στη Βρετανία, όπως φαίνεται, η δουλειά γίνεται πιο οργανωμένα.

Την περασμένη χρονιά, λοιπόν, εκλάπησαν στο Νησί περισσότερα από 61.000 οχήματα. Φυσικά, τα όποια στοιχεία σχετίζονται και με το πόσο διαδεδομένο είναι ένα μοντέλο. Για παράδειγμα, είναι μάλλον αναμενόμενο ότι, σε απόλυτους αριθμούς, αφ’ ης στιγμής το Ford Fiesta είναι το πιο διαδεδομένο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στη Βρετανία, και με 306.207 ταξινομήσεις ως καινούργιο για το 2024, καταγράφτηκε ως εκείνο που κατέχει την «κορυφαία» θέση της σχετικής λίστας.

Ωστόσο η παραπάνω εικόνα είναι παραπλανητική. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με νέους υπολογισμούς στην αντίστοιχη πλατφόρμα του gov.uk και στη σχετική ενότητα, προκύπτει άλλο αποτέλεσμα μόλις συνυπολογιστεί η αναλογία των κλεμμένων μοντέλων σε σχέση με το πόσα κυκλοφορούν στη Γηραιά Αλβιώνα. Είναι άλλο πράγμα ένα αυτοκίνητο να κυκλοφορεί σε εκατοντάδες χιλιάδες και, αναπόφευκτα, να το κλέβουν συχνά, και άλλο πράγμα να το κλέβουν σε πολύ πιο συχνή αναλογία.

Ποιο, λοιπόν, είναι αυτό που αποτέλεσε εύκολο στόχο; Τα στοιχεία δείχνουν ότι περισσότερα από πέντε μοντέλα της Lexus βρέθηκαν ανάμεσα στις δέκα πρώτες θέσεις με τα συχνότερα κλεμμένα αυτοκίνητα.

Το Lexus ΕS 300 είναι το συνηθέστερο «θύμα» κλοπής για το 2024, σύμφωνα με τα επίσημα βρετανικά στοιχεία

Για την ακρίβεια, προέκυψε ότι κλάπηκε ένα ανά 30 Lexus ES 300 που κυκλοφορούν – οπότε κάντε τη διαίρεση. Ακολουθούν τα Lexus RX 450 και Mercedes GLS, με αναλογία ένα αυτοκίνητο ανά 39 σε κυκλοφορία. Τα υπόλοιπα μοντέλα της Lexus που βρέθηκαν στην όχι και τόσο βολική θέση της λίστας είναι παλαιότερα μοντέλα, όπως τα LC 500 (στην 5η θέση, ένα στα 55), UX 250 (6η θέση, ένα στα 62) και το NX 300 (8η θέση, ένα στα 75).

Κάπως έτσι, με τον ίδιο τρόπο υπολογισμού, το Ford Fiesta, που λέγαμε στην αρχή, αναρριχήθηκε στην 312η θέση – μια χαρά δηλαδή, έχει μικρές πιθανότητες σε σχέση με το άπειρα Fiesta που κυκλοφορούν εκεί.

Μετά τη Lexus, η δεύτερη πιο ευάλωτη σε κλοπές μάρκα είναι η Abarth, με ένα ανά 116 αυτοκίνητα να πέφτουν θύματα των απατεώνων. Συγκεκριμένα, το πιο πιθανό προς κλοπή μοντέλο της είναι το 595, με ένα αυτοκίνητο ανά 87.

Το Ford Fiesta, παρότι τυπικά είναι το αυτοκίνητο που εκλάπη περισσότερο στη Βρετανία (4.719 περιστατικά), πρακτικά δεν… πιάνεται, καθώς είναι από τα πιο διαδεδομένα μοντέλα στο Νησί (Media Press)

Σε απάντηση των παραπάνω επίσημων δημοσιευμάτων, ένας εκπρόσωπος της Toyota δήλωσε ότι «η Toyota Βρετανίας έχει επενδύσει εκατομμύρια λίρες σε μια ποικιλία λύσεων ασφαλείας. Τα μέτρα κατά της κλοπής που προσφέρουμε αποτελούν μέρος μιας πανεθνικής προσφοράς εξυπηρέτησης πελατών. Για παράδειγμα, με κόστος άνω των 10 εκατ. λιρών για τη Lexus, παρέχεται σε επιλεγμένους πελάτες δωρεάν υπηρεσία εντοπισμού οχήματος Tracker. Ως αποτέλεσμα, έχει επιτευχθεί ποσοστό ανάκτησης 96%. Επίσης έχουμε θέσει σε λειτουργία την εγκατάσταση του Tracker ως επιλογή για τους αγοραστές ορισμένων μοντέλων μας».

Σε ανάλογη κίνηση, έπειτα από παρόμοια περιστατικά κλοπής των Range Rover που λέγαμε στον πρόλογο, πέρυσι η εταιρεία αναβάθμισε το λογισμικό ασφαλείας για τα καινούργια, καθώς και για τα υπάρχοντα μοντέλα της. Ως αποτέλεσμα, ενώ προηγουμένως τα Range Rover ήταν μεταξύ των περισσότερο κλεμμένων μοντέλων, πλέον κατατάσσονται στην 52η θέση στον σχετικό πίνακα των αυτοκινήτων που είναι πιθανότερο να κλαπούν – πίσω από άλλα premium SUV, όπως τα Bentley Bentayga (36η θέση) και Mercedes GLS (3η θέση).

Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...